ایرانیان جهان

آخرين مطالب

لیست بهترین هتل‌های کربلا و نجف | قیمت + رزرو عراق

لیست بهترین هتل‌های کربلا و نجف | قیمت + رزرو
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - بی‌شک کسانی که به‌طور شخصی راهی عراق می‌شوند، لازم است برای حمل‌ونقل و اسکان در شهر‌های زیارتی عراق، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. اگر شما قصد سفر به کربلا را دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین هتل‌های نجف و کربلا را به شما معرفی کنیم. برای زائران ضروری است که از وضعیت خدمات و قیمت هتل‌ها در عراق و همچنین نحوه رزرو هتل کربلا و نجف اطلاع پیدا کنند تا سفری بدون مشکل و پر از خاطره شیرین را در جوار حرم ائمه معصومین تجربه کنند.
سطح کیفی هتل‌های عراق هتل‌های عراق به‌طورکلی سطح پایین‌تری نسبت به هتل‌های ایران دارند؛ البته این موضوع، به‌معنای نداشتن هتل‌های درجه 1 و 5‌ستاره در عراق نیست؛ بلکه به این معنی است که می‌توان درجه‌بندی متفاوتی را برای هتل‌های عراق درنظر گرفت. از این رو، سازمان حج و زیارت، نوعی از درجه‌بندی را ارائه کرده است که هتل‌ها به سه سطح اصلی 1، 2 و 3 تقسیم می‌شوند و هر سطح نیز، از درجه فرعی الف، ب و ج تشکیل شده است.
هتل‌ سطح 1الف بالاترین درجه را داشته و هتل سطح 3ج کمترین درجه را در این میان دارد. البته بیشتر هتل‌های عراق که زائران برای اسکان خود انتخاب می‌کنند درجه کیفی بین 1ج تا 2ج دارند. در مقایسه با درجه‌بندی هتل‌ها برحسب ستاره، به‌طور حدودی می‌توان گفت که هتل‌های 5 ستاره، همانند هتل‌های درجه یک عراق هستند؛ هتل‌های 2الف را می‌توان جزو هتل‌های 4 ستاره محسوب کرد و به‌همین‌ترتیب مقایسه کرد.
بهترین هتل‌های کربلا در کنار امکانات هتل‌ها، یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات در انتخاب بهترین هتل‌های کربلا، فاصله آن تا حرم است تا رفت‌وآمد روزانه زائران به حرم امام حسین (ع)، آسان‌تر باشد. از این رو، می‌توان از هتل‌های 5 ستاره و درجه یک کربلا به هتل امپراطور، هتل برج‌الخلیج، هتل عطاءالوارث، هتل کورال، هتل کربلاالدولی و هتل الملک اشاره کرد.
رستوران لوکس با تنوع غذایی بالا و منو باز از امکانات این هتل‌های 5ستاره کربلا است. اتاق‌های شیک و آرام این هتل‌ها نیز، سطح کیفی بالای آن را نشان می‌دهد. قیمت هر شب اقامت در این هتل‌ها از حدود 30هزار دینار شروع می‌شود و بسته به شلوغی ایام و خدمات ارائه‌شده تا 80هزار دینار نیز ادامه دارد.
ازسویی دیگر هتل‌های درجه 2الف باکیفیتی نیز میزبان زائران ایرانی هستند. هتل‌هایی که در مقابل قیمت مناسب آنها، امکانات مطلوبی را برای زائران ارائه می‌کنند. هتل الریان، هتل جابر، هتل جواهر، هتل دره‌الرسول، هتل ابراج الشرق، هتل برج‌النقاش، هتل برج‌الاماره و هتل برج‌الحارث ازجمله هتل‌های 4ستاره در کربلا هستند. قیمت این هتل‌ها نیز از 15هزار دینار شروع شده و تا 50هزار دینار ادامه دارد.
فاصله هتل‌های ذکر‌شده تا حرم، کمتر از 1000 متر است و زائران با پای پیاده می‌توانند بین 5 تا 15 دقیقه، مسیر هتل تا حرم را طی کنند.
بهترین ‌هتل‌های نجف

ایرانیان جهان

در شهر نجف نیز، هتل‌های لوکسی برای زائران احداث شده است تا در جوار حرم امیرالمومنین (ع)، از اقامت راحت و مطلوبی، برخوردار باشند. هتل کوثر، هتل قصرالدر، هتل برج‌المولی و هتل اوروک نجف ازجمله هتل‌هایی هستند که در درجه کیفی 1ج قرار گرفته و خدمات ویژه‌ای را به زائران ارائه می‌کنند. برای اسکان در این هتل‌ها، قیمت رزرو هر شب هتل نجف، همانند هتل‌های 5ستاره کربلا، بین 30 تا 80هزار دینار است.
ازطرفی دیگر، هتل‌های درجه 2 مختلفی نیز در شهر نجف واقع شده است که از بین آنها، می‌توان به هتل المحاسن، هتل کراون پلاس، هتل یاقوت، هتل ارض‌القداح و هتل الاغنار اشاره کرد. این هتل‌ها نیز سطح کیفی بالایی داشته و قیمت هر شب اقامت در این هتل‌ها نیز از 15هزار دینار آغاز می‌شود.
توجه داشته باشید که این هتل‌های نام‌برده، جزو هتل‌های نزدیک به حرم نیز محسوب می‌شوند؛ به‌طوری‌که فاصله آنها تا حرم بین 250 تا 750 متر است که با پای پیاده، بین 3 تا 10 دقیقه زمان می‌برد تا از محل اقامت خود به حرم برسید.
بهترین هتل‌های کاظمین کاظمین نیز، گرچه تنوع زیاد هتل‌ها در کربلا و نجف را ندارد، اما هتل‌های سطح کیفی مناسبی نیز در این منطقه از بغداد، ساخته شده است. هتل برج‌الجواد به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های عراق در این منطقه واقع شده است. هتلی در درجه 1ب که در 12 طبقه احداث شده و تنها 450 متر تا باب‌المراد حرم امامین کاظمین فاصله دارد. قیمت هر شب اسکان در این هتل VIP، از 60 دلار آغاز شده و بسته به نوع اتاق و رزرو وعده‌های غذایی، قیمت آن متفاوت خواهد بود.
البته هتل‌های دیگری نیز در کاظمین قرار گرفته است که درجه کیفی متوسط و در حد هتل‌های 3 ستاره و 2 ستاره دارند که بیشتر زائران از این هتل‌ها استفاده می‌کنند. هتل خفاجی، هتل قصرالکاظمیه، هتل کمیل، هتل جوهره شومان، هتل سراج‌المنیر و هتل قرطاج ازجمله هتل‌های محبوب زائران برای اسکان در کاظمین هستند.
ارزان‌ترین هتل های عراق نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای بسیاری از زائران، اقامت در هتل‌های لوکس و درجه کیفی بالا، اهمیت ندارد؛ از این رو، این دسته از زائران ترجیح می‌دهند در هتل‌های سطح کیفی متوسط با قیمتی مناسب اسکان داشته باشند. هتل الاماره کربلا، هتل شمس کربلا، هتل بیان نجف، هتل طوی نجف، هتل کمیل کاظمین و هتل جمیره کاظمین ازجمله هتل‌های درجه کیفی متوسط عراق هستند که گزینه ارزانی برای اسکان در شهر‌های زیارتی عراق به شمار می‌روند.
سخن آخر و نحوه رزرو هتل کربلا و نجف در بخش‌های قبلی، به معرفی جامعی درخصوص درجه‌بندی هتل‌های عراق و بهترین هتل‌ها در شهر‌های زیارتی عراق پرداختیم. بهترین راه برای رزرو هتل در کربلا و نجف، مراجعه به شرکت‌های زیارتی زیرنظر سازمان حج و زیارت است تا با خیال راحت بتوانید به عتبات عالیات مشرف شوید. همچنین وجود بستری مناسب برای مقایسه جامع ویژگی‌ها و خدمات هتل‌ها، امکان انتخاب بهترین گزینه را برای اقامت زائران در عراق، فراهم می‌کند. رسم زیارت به‌عنوان سامانه جامع سفر‌های زیارتی عتبات عالیات، امکانی را ارائه کرده است تا شما بتوانید با هتل‌های مختلف در نجف، کربلا و کاظمین آشنا شوید و با بررسی خدمات، تصاویر و امکانات آن، نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. همچنین درصورت فراهم نبودن امکان رزرو هتل مدنظر شما، شما می توانید از تور کربلا رسم زیارت پیشنهادهای ویژه حج و زیارت را مشاهده نمایید و به جای اقامت، پکیج کامل سفر شامل بلیط هتل و خدمات سازمان حج و زیارت را دریافت نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1236703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله به دفتر نخست وزیری ژاپن با کوکتل مولوتف

کاهش انتشار کربنِ حاصل از قطارهای ژاپن

10 خانه معمارانه که به شکل عجیبی ناکارآمد هستند (تصاویر)

◄ رویکرد هما در قبال تحریم ها/ عدم پرواز هواپیماهای ایران ایر به روسیه در یک سال اخیر؛ سند بی گناهی هما

اسکودا: موضع غیر حقوقی اتحادیه اروپا در مسئله حاکمیت جزایر سه‌گانه مصداق بارز دخالت در تمامیت ارضی ایران است

موضع اتحادیه اروپا مصداق بارز دخالت در تمامیت ارضی ایران

مانور عراقچی در میدان/ دور تند دیپلماسی تهران+ فیلم

جست‌وجوی روح جاده ابریشم در امتداد یک کاروانسراهای باستانی

حمله به کنسولگری چین در ماندالای میانمار

شی: توان رزمی نیروهای موشکی چین تقویت شود

کاربرد فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در صنعت انرژی

قاضی‌القضات طالبان: «یحیی سنوار» زندگی‌اش را برای آرمان‌های اسلامی وقف کرد

تصاویری از عملیات ارتش پاکستان علیه تحریک طالبان |ویدئو

انسداد مرزهای شمال شرق ایران با افغانستان در 3 سال انجام می شود

تاثیر سیاست خارجی آمریکا بر صنعت نیکل اندونزی

عراقچی: می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایم

شهادت رهبران مقاومت انگیزه جوانان را برای مبارزه بیشتر خواهد کرد

استقبال مردم شیراز از هادی چوپان+ فیلم

لاوروف: رقابت روسیه با آمریکا همیشگی است

بازار رمزارز در تلاطم انتخابات آمریکا

بازی نخست وزیر لبنان در زمین آمریکا و فرانسه؛ چرا میقاتی مدعی دخالت ایران است؟

بورس بدون توجه به انتخابات آمریکا مسیر خود را طی می‌کند + فیلم

بازار طلا در انتخابات آمریکا داغ شد

آمریکا ترحریم های جدید علیه ایران را اعلام کرد

افزایش مبتلایان به سیاه سرفه در آمریکا

مسوول قرارگاه جهاد تبیین کشور: رژیم صهیونیستی انسجام درونی را از دست داده است

پنتاگون فروش موشک‌های تاکتیکی آمریکا به ژاپن را تایید کرد

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

تکه تکه کردن منطقه از چندین دهه قبل طراحی شده است

انتخابات آمریکا بازار طلا را داغ کرد

ترامپ: در صورت پیروزی، حمایت کامل از اسرائیل خواهم کرد!

افزایش مبتلایان به سرفه 100روزه در آمریکا

تخریب خانه‌های میلیون دلاری

سفیر سابق آمریکا: مفهوم شکست در «جبهه مقاومت» جایی ندارد

بازار طلا در انتخابات آمریکا داغ شد!

ترامپ در واکنش به شهادت سنوار: آتش‌بس آسان‌تر می‌شود

تصویر خانه‌ای که یحیی سنوار در آن به شهادت رسید

پخش اعلامیه‌های جدید توسط رژیم صهیونیستی در خان‌یونس

فشار اروپا برای انتخاب فوری رئیس‌جمهور لبنان

نخستین واکنش نتانیاهو به حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامتش

توصیه کارشناس حقوقی برای ضامن شدن

رفع تعهد ارزی تا پایان سال تمدید شد

آخرین جزئیات حراج چای دبش؛ حراج در دو استان برگزار می‌شود

حمله پهپادی مقاومت عراق به «جولان» اشغالی

حمله به دفتر شبکه سعودی mbc در عراق به دنبال توهین به رهبران مقاومت

تردد مسافر از مرز پرویزخان 117 درصد افزایش یافت

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند چه می شود

در صورت تجاوز به کشورهای همسایه از خاک عراق، پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار خواهیم داد

تکریم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از سه ایثارگر

لزوم فراهم شدن زیرساخت های لازم برای پرداخت 48 ساعته هزینه های درمانی جامعه ایثارگران استان ایلام